Dag 15: Regen in Ranong. - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Rein-Jan Veenstra-Vellinga - WaarBenJij.nu Dag 15: Regen in Ranong. - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Rein-Jan Veenstra-Vellinga - WaarBenJij.nu

Dag 15: Regen in Ranong.

Door: Anoesjka

Blijf op de hoogte en volg Rein-Jan

20 Augustus 2007 | Thailand, Ranong

Vanmorgen met de minivan van Chumphon naar Ranong gegaan. Gisteren hadden we gevraagd bij een tourbureautje
hoe laat de busjes zouden rijden en waar we een kaartje konden kopen. " Every hour, by ticket on the bus." was het antwoord. Prima, hoeven we ons niet te haasten,dachten we. De vrouw had ook een restaurantje en de busjes vertrokken daar praktisch naast. Allemaal mooi geregeld dus. Vanmorgen om 10.15 uur waren we bij het restaurantje en hebben daar ontbeten. Toen we echter om elf uur de bus wilden nemen zei de vrouw: " No cannot, you have to make reservation for seat, this bus full!" Het maken van een reservering betekende niets anders dan een kaartje kopen voor de bus in het kantoor. Niets 'ticket on the bus' dus. Toen we haar vroegen waarom ze dat gisteren niet verteld had zei ze: : "If I told you yesterday,you wouldn't understand". Diepe zucht, lief lachen, schouders ophalen, kaartje kopen en braaf een uur wachten op de volgende bus.... GRRR.

De busreis verliep voorspoedig en we reden door fantastische natuur! Grote groene palmbomen en andere grote planten en bomen die wij alleen kennen als zielige kleine kamerplantjes. Volgehangen met fruit en kokosnoten. Af en toe een mooie waterval tussendoor en leuke dorpen.Genoeg te zien dus!

Aangekomen in Ranong hebben we al onze was verzameld (en dat was echt een hele zak vol!), hebben we een brommer gehuurd en zijn we op pad gegaan. De was was snel weggebracht en toen wilden we op zoek naar een mooie tempel. Echter een grote grijze regenwolk naderde. Dus maar even snel onderdak gezocht bij een koffietentje . Na de flinke bui was het best afgekoeld dus zijn we even teruggereden naar het guesthouse om een trui op te halen...En sinds we daar zijn geweest (nu 45 minuten geleden) regent het weer. En niet een beetje! Echt veel en hard!! Uiteindelijk zijn we dan maar een internetcafe ingedoken om de site te updaten..

Hopelijk is het morgen beter, we willen graag de omgeving bekijken hier: hotsprings, die tempel en een mooie waterval (alzie ik die ook wel als ik naar buiten kijk!)

• 20 Augustus 2007 - 10:47

1010:

Ha, handig zo'n regenbui, zijn wij ook weer bij :-)

• 20 Augustus 2007 - 11:00

Erik:

Hoi, ik zag vanmorgen op mijn GSM dat jullie gebeld hadden, we spreken elkaar later nog wel. Veel plezier daar, en natuurlijk mooi weer toegewenst.

• 20 Augustus 2007 - 11:07

Sandra:

Regen op je vakantie.......das bijna net zo erg als geen zomer in Nederland....! Hopelijk krijgen jullie nog wat mooie dagen in Phuket (is wel regenseizoen nu toch?) Geniet nog maar even van dat laatste weekje! X

• 20 Augustus 2007 - 12:04

Peter:

Regen, koffie, was moeten doen, klooiend openbaar vervoer... waar zie je dat nou nog meer!?

• 20 Augustus 2007 - 19:50

Stefan:

Haha, meer regen in Thailand dan in Zweden :)

Klinkt allemaal weer mooi! Geniet maar weer van de komende dagen!

Leuke foto's ook; maakt het beeld nog completer.

• 23 Augustus 2007 - 14:50

Marjolein:

Ik zat vandaag weer een paar uur in Thailand....euh....bij de balie/receptie en ben helemaal bij. (nou niet bij mijn werk dus) Veel luierplezier! (wat zeg ik nu weer) Doei!

• 23 Augustus 2007 - 20:22

Berna:

Hopelijk zijn jullie nu uit de regen. Via de foon hebben we begrepen dat jullie nu zo ongeveer in het Baan Boa hotel in Phuket zitten. Nog ff genieten en denk aan ons arme stakkers die morgen en overmorgen weer moeten werken. Weliswaar tussendoor feestvieren, maar toch....
    Enne, buit de laatste week uit want voor je het weet sta je weer in een skipak achter je fornuis!
    Kus en knuffel, mama