Dagen 19-23: Het grote Nietsdoen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rein-Jan Veenstra-Vellinga - WaarBenJij.nu Dagen 19-23: Het grote Nietsdoen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rein-Jan Veenstra-Vellinga - WaarBenJij.nu

Dagen 19-23: Het grote Nietsdoen!

Door: Anoesjka

Blijf op de hoogte en volg Rein-Jan

28 Augustus 2007 | Thailand, Bangkok

Dagen 19-23: Het grote Nietsdoen!

Hallo allemaal,

Na een poosje radiostilte zijn we dan toch weer in een internetcafe beland.
De afgelopen dagen hebben we ons bezig gehouden met niksen, wat heerlijk was! Vrijdag aan het einde van de ochtend hebben we uitgecheckt bij ons onfatsoelijk luxe hotel en zijn we naar het Baan Boa Hotel gegaan. Dat ligt bij Patongbeach, maar wel buiten de herriezone. We hadden een kamer op de begande grond van het hotel, helemaal goed, want: als we onze schuifdeur open deden dan sprong je zo het zwembad in! Super! Vrijdagmiddag hebben we een brommertje gehuurd, zodat we een beetje de omgeving konden verkennen. Dat bleek al snel een slecht idee. Mijn benen waren heel erg verbrand de dag ervoor en dat resulteerde in veel pijn achter op de brommer! Ook de schouders van RJ waren knalrood en zeer pijnlijk en dat was niet fijn met de zon erop. Dus hebben we hem redelijk snel weer ingeleverd en zijn we lekker bij het zwembad in de schaduw gaan liggen.

Zaterdag en zondag hebben we hetzelfde gedaan: bij het zwembad liggen, naar het strand lopen, ijsje eten, drankje drinken,
boekje lezen, hapje eten en rondlummelen. Heerlijk! We zijn lekker uitgerust!
Maandag hadden we wel weer genoeg van dat gelummel en hebben we weer een brommer gehuurd, hersteld van de gevolgen van de zon, hebben we het halve schiereiland gezien. We zijn over hele mooie bergwegjes met de zee in zicht gereden. Erg mooi allemaal! We kwamen ergens uit bij een vissersdorpje, het was eb en dat betekent kennelijk dat men aan wal is, want er lagen allemaal bootjes aan wal. De vissers zaten met elkaar een biertje te drinken en de vrouwen waren de waar aan het verkopen. Kinderen liepen in hun blootje tussen alles door en renden in en uit het water. Mooi om daar een poosje te zitten en te kijken naar de dagelijkse gang van zaken! Tussen de middag gingen we een noodlesoepje eten (bouillon met wat groenten, kip en natuurlijk noodles). Op de kaart van RJ stond "Needle soup" " Kijk eens wat slordig" zei hij," ze hebben het verkeerd gespeld.., zal wel erg scherp zijn" zei hij nog bijdehand. Drie keer raden wat meneer vervolgens besteld.. JUIST :D:
" I'd like a Needle..Noodlesoup please", hakkelde hij met een verward hoofd, terwijl ik moeite moest doen niet in mijn drankje te stikken :D.

Vandaag werden we wakker met regen, veel en harde regen. Na het ontbijt was het alweer redelijk droog geworden. We zouden om 14.00 uur worden opgehaald om naar het vliegveld te gaan en tot die tijd wilden we nog wat rondshoppen. De lol was van korte duur, want we waren net op een terrasje neergestreken voor een drankje toen we over zee dreigende donkere wolken zagen aankomen die met rasse schreden dichter bij kwamen. We hebben dus maar eieren voor ons geld gekozen en zijn terug gelopen naar ons hotel. Dat was maar goed ook, de regenbui die volgte was een echte tropische die niet meer opgehouden is. De taxi was mooi optijd, de vlucht verliep prima en het hotel is goed.

Nu zitten we dus weer in BKK. Eindstation van deze reis. Morgen gaan we rondshoppen, dat wil zeggen: we gaan naar de Tesco en gaan daar van die zakjes poeder kopen die Khun Rob ons adviseerde, en misschien nog wat andere dingen meenemen. Verder nog geen plannen gemaakt voor de laatste twee dagen, we zien wel:)

Nu gaan we lekker eten en dan nog wat langs de vele kraampjes kijken die ze hier hebben.

Kus,
Reika

PS: @1010: bedankt voor je leuke mail! Ik mail je terug als we weer in NL zijn. Veel plezier!!
@Marjolein: ik bied me bij deze aan voor een avondje GGS1 kijken ;)
@Iederen: Bedankt voor de leuke reacties en het meelezen!

• 28 Augustus 2007 - 13:20

Erik:

Hoi, goede reis terug, See You Later...

• 28 Augustus 2007 - 13:27

Berna:

Das iig allemaal beter dan weer in het gareel!!!
    Kus en tot gauw, mama

• 28 Augustus 2007 - 13:47

C:

Kijk das nou toch wel jammer, het is al weer opperdepop :-), goede reis terug en tot.......

• 28 Augustus 2007 - 16:11

Heit:

La Dolce Vita, Ja zelfs aan het zalige nietsdoen komt een einde. Maar lekker uitgerust kun je er straks weer tegenaan.
    Veilige terugreis toegewenst en tot ziens.

• 28 Augustus 2007 - 16:25

Mem:

En... wanneer kunnen we straks een uitnodiging voor een Laotiaanse BBQ tegemoet zien? Jullie hebben dat zware geval toch niet voor niets 4 weken meegesjouwd. We horen graag wanneer jullie (veilig) zijn geland.

• 28 Augustus 2007 - 20:34

Wendy En Ruben:

Goede en veilige reis terug! We spreken elkaar snel in Nederland weer!

• 29 Augustus 2007 - 15:32

Leonie:

Het was weer leuk, tot volgend weekend! Wij zijn erg benieuwd naar wat ons te wachten staat... ik neem aan dat het puur toeval is dat Gouda Culinair dit jaar van 7 t/m 9 september gehouden wordt? ;-)

• 29 Augustus 2007 - 17:02

1010:

Hola cariños,
    Veel pezier de laatste dagen (inmiddels dag denk ik) en een goede terugreis gewenst!
    Kus,
    M

• 29 Augustus 2007 - 17:44

Stefan:

Het was me weer een genoegen. Bedankt voor het leesplezier!

PS 1010.waarbenjij.nu ?

• 13 November 2007 - 08:54

Pap:

Tja en nu alang weer in het koude nederland