Dag 17&18: Onfatsoenlijke luxe - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rein-Jan Veenstra-Vellinga - WaarBenJij.nu Dag 17&18: Onfatsoenlijke luxe - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rein-Jan Veenstra-Vellinga - WaarBenJij.nu

Dag 17&18: Onfatsoenlijke luxe

Door: Anoesjka

Blijf op de hoogte en volg Rein-Jan

24 Augustus 2007 | Thailand, Bangkok

Woendag zijn we met de bus naar Phuket vertrokken, een hele rit.

We kwamen aan het einde van de middag aan bij ons geboekte resort. De tassen werden meteen door een mannetje gepakt en weggebracht,

terwijl wij door twee vriendelijke dames naar boven werden gebracht om in te checken. We kregen een welkomsdrankje en een doekje om onze handen en gezicht mee schoon te maken.

Ons hutje aan zee, waarop ik me erg verheugd had, ging niet door. "Because all seaview is full we upgrade you to ocean view villa. It's better", zei de vrouw met een dikke grijns op haar gezicht.

Nou dat klonk veelbelovend! Nadat we ingecheckt hadden liep de vrouw mee naar onze kamer, ondertussen uitleggend: " Hier is elke morgen het ontbijt, we hebben twee restaurants voor diner en hier is het zwembad. We lopen nu naar de lift" Wij vielen ondertussen van de ene verbazing in de andere: alles was zo prachtig mooi aangelegd! Het zwembad
was zo groot, niet normaal en de lift die we tegemoed gingen was geen lift, maar een ware kabelbaan. In een bakje moesten we gaan zitten en werden we naar de huisjes die eenhoog tegen de berg geplakt waren gebracht. De kamer
was werkelijk ranzig luxe; een mega bed (waarop met bloemen een hartje was gemaakt), een zithoekje, een badkamer met aparte douche en bad een apart toilet, een groot balkon met uitzicht op zee en last but not least: een prive jacuzzi op ons balkon!!

Nadat we onze spullen een beetje hadden weggezet, hebben we onze badkleding aangedaan en zijn we gaan zwemmen in het zwembad, je kunt je niet voorstellen hoe groot dat was! Daarna hebben we nog wat rondgelopen en de hutjes aan zee bekeken, die we eigenlijk geboekt hadden. Die zagen er ook prima uit, maar de kamer die we nu hadden was toch wel wat mooier, hahaha. Het strand viel ons een beetje tegen, heel erg veel grote stenen aan het strand, waardoor je eigenlijk niet de zee in kon lopen.

's Avonds hebben we in het restaurant van het hotel gegeten. Heerlijk gegeten! Daarna zijn we met de taxiservice van het hotel naar Patong Beach gereden. Dat is het meest bekende stand van Phuket, veel toeristen, veel restaurantjes, kraampjes, winkeltjes en barretjes. We wilden daar eigenlijk een brommer huren om op die manier heen en weer naar het hotel te gaan elke dag, zodat we konden eten en winkelen in Patong. Maar het bleek toch wel verder te zijn dan we van te voren dachten en de weg was onverlicht en kronkelig. Niet echt leuk om elke avond overheen te moeten.

Ik wist nog dat ik met papa en mama in een hotel was geweest daar wat ver van het lawaai aflag en alleen door een straat van de zee wordt gescheiden. Het was natuurlijk maar de vraag of deze de Tsunami overleefd had. We zijn
er naar op zoek gegaan en hij bleek er nog te staan! Verder hebben we een beetje rondgelopen en wat gedronken op een terrasje. Met een taxi zijn we uiteindelijk weer teruggegaan naar het hotel.

Donderdagmorgen werden we wakker met een strakblauwe lucht en veel zon buiten. We zijn meteen uit bed gesprongen en zijn naar beneden gelopen voor het ontbijt. Ook dit valt in de categorie " ranzig luxe" . We kwamen aan, werden aan een tafeltje gezet en kregen meteen koffie. Vervolgens mochten we gebruik maken van het ontbijtbuffet: wit brood, bruin brood, casinobrood, croissants, kaiserbroodjes, zoete broodjes, donuts, cakejes, drie soorten jam, 6 soorten cereal, 5 soorten vruchtensap, 5 verschillende fruitsoorten, alles om een complete salade te maken, een uitgebreide eibak toestand, bacon, drie soorten worstjes, pancakes, wentelteefjes EN vier verschillende soorten gerechten voor bij de rijst (thais ontbijt) en twee verschillende soorten muslinfood. Dus. Na het genieten van de toastjes, jam en verschillende andere soorten beleg, kon Rein-Jan natuulijk niet van alle zoetigheid afblijven dus moest er ook nog een bordje komen met een kaneelbroodje en een puddingbroodje. Haha...wat dat betreft past hij hier wel, het zijn hier allemaal zoetekauwen.

De hele dag hebben we bij het zwembad gelegen en een boekje gelezen en niets gedaan. En bedacht wat we verder wilden: hier blijven of toch iets anders zoeken. Het werd het laatste. Zoveel luxe is niet aan ons besteed. Tijdens het avondeten word je glas na elk slokje water bijgevuld, tijdens het ontbijt geldt dat voor de koffie. Als je een leeg bordje, beker, kopje hebt, wordt het per omgaande weggehaald, zodat uiteindelijk RJ nog met een bordje en een
kop koffie zat en ik helemaal niets meer had. Dit is ongetwijfeld een beleid dat streng wordt gecontroleerd, want omdat we ons glas water maar niet leeg kregen besloot RJ om een experimentje uit te voeren. Nadat de verschillende bedienden uit het zicht waren dronk hij heel vlot zijn glas water leeg, zette het neer en startte de stopwatch op zijn horloge. Na ongeveer 40 seconden kwam er een mannetje rustig aangesjokt, zag het lege glas van RJ, versnelde zijn pas en rende nog net niet naar de waterkan om vervolgens snel en zonder vragen het glas van RJ weer te vullen. Na het vullen liep hij weer weg en stopte RJ de stopwatch. 1 minuut 5 seconden, ongetwijfeld een record :)

Bij het rondlopen over het terrein hoor je letterlijk bij elke stap die je zet het personeel "Thank you" roepen, en de afstand tot Patong en de leuke restaurantjes was toch wel erg ver. En, hoe mooi onze kamer ook was, we hadden in eerste instantie geboekt voor een hutje aan zee en die hadden we niet. We besloten vrijdag weg te gaan en ergens anders onderdag te zoeken.

De rest van de dag hebben we genoten van de luxe :) We zijn de hele dag het resort niet uitgeweest. 's Avonds heerlijk gegeten en in onze jacozzi gebadderd. Een mooie afsluiting van deze twee dagen!

• 24 Augustus 2007 - 11:33

Leonie:

Hihi, het is ook nooit goed! Veel relaxt plezier nog verder!

• 25 Augustus 2007 - 05:13

Berna:

Leonie, je hebt volledig gelijk!!
    Er komt nog een tijd, als je oud en der dagen zat bent, dat je wel graag een waterdrager in de buurt hebt.

• 25 Augustus 2007 - 07:53

Anoesjka:

Het was prima voor twee dagen! Meer dan genoten en zeker voor herhaling vatbaar :)

• 26 Augustus 2007 - 11:15

Heit:

Mem haar bericht wil niet door. Daarom probeer ik het ook eens

• 26 Augustus 2007 - 17:20

Heit:

Geniet nog maar even van die luxe. Nog een weekje relaxen en het 'gewone' leven begint weer.

• 27 Augustus 2007 - 18:02

Wendy:

Inderdaad, klinkt onfatsoenlijk luxe! Leuk voor een paar dagen maar je moet er wel tegen kunnen.... Veel plezier nog!

• 28 Augustus 2007 - 12:44

Marjolein:

Hè, jammer dat jullie weer verder trekken, ik kwam van het lezen van de luxe alleen al op adem. Doe mij maar liever een watermannetje dan een towelthaise. Ik hoop dat jullie inmiddels een (gulden) middenweg hebben gevonden.